podzespoły myjnia bezdotykowa

Silniki V12

V12 ? silnik widlasty o dwunastu cylindrach w dwóch rzędach zamontowanych we wspólnej skrzyni korbowej.
Zazwyczaj kąt rozwarcia między cylindrami wynosi 60°, wszystkie tłoki napędzają wspólny wał korbowy1.
Silniki V12 znajdują zastosowanie do napędu lokomotyw (np używane w Polsce ST44, SP45, Class 66), statków, generatorów, ciężkiego sprzętu budowlanego, a także luksusowych i sportowych samochodów osobowych.

Kolejność zapłonu dla silnika V12 to zwykle 1-10-5-7-3-11-6-9-2-12-4-8 lub rzadziej 1-9-2-7-4-8-6-10-5-12-3-112.

Przed wprowadzeniem silników turbośmigłowych i turboodrzutowych, silniki V12 były stosowane również w samolotach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V12

Szlachetne idee łączące fanów motoryzacji

podzespoły myjnia bezdotykowa Z roku na rok liczba osób uczestniczących w spotkaniach takich, jak zloty fanów starych samochodów, motocykli czy ogólnie motoryzacji, systematycznie rośnie. Podczas tego typu imprez możemy wymienić się z osobami o podobnych zainteresowaniach nie tylko cenną wiedzą, ale również doświadczeniami. Spotkanie fanów motoryzacji to jednak zazwyczaj nie cel sam w sobie.

Bardzo często tego rodzaju spotkaniom towarzyszą różne akcje charytatywne, mające na celu na przykład zbiórkę pieniędzy dla ciężko chorych dzieci.

Już niewielki datek od każdego uczestnika zlotu sprawia, że fani motoryzacji naprawdę są w stanie uratować czyjeś życie.
Nic więc dziwnego, że uczestnicy spotkań motoryzacyjnych bardzo chętnie uczestniczą we wszelkich zbiórkach towarzyszących zlotom.

Lag

Turbodziura to czas zwłoki pomiędzy zadziałaniem czynnika sterującego (np.
zdecydowanym wciśnięciem pedału gazu) a reakcją silnika doładowanego przez turbosprężarkę na to zadziałanie. Zjawisko jest wynikiem opóźnienia (przesunięcia fazy) pomiędzy chwilowym wydatkiem spalin a zapotrzebowaniem na powietrze w tym momencie w nieustalonych warunkach pracy silnika.
Jest wynikiem bezwładności wirnika turbosprężarki i gazodynamicznej więzi pomiędzy zespołem turbosprężarki a silnikiem.

Sprężarki mechaniczne nie wykazują tego ograniczenia. Aby zmniejszyć uciążliwość tego zjawiska, stosuje się różne metody.

Stosuje się na przykład zmniejszanie bezwładności wirnika (przez wykonanie go z lżejszych materiałów, na przykład z ceramiki).

W silnikach wysokoprężnych, gdzie jest duży wydatek spalin, problem jest mniejszy.

Można stosować przewymiarowaną turbosprężarkę i zawory upustowe ograniczające maksymalne ciśnienie doładowania. Możliwe jest stosowanie zespołu dwóch mniejszych turbosprężarek (popularne w silnikach widlastych). Turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek kierujących, zapewniając w miarę stałe obroty wirnika, jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu. W zaawansowanych technicznie silnikach iskrowych stosuje się doładowanie dwusystemowe - przy niższych mocach (i małym wydatku spalin) aktywne jest doładowanie mechaniczne, przy większych mocach włącza się do obiegu turbosprężarka - jak w silnikach TSI.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura.
Dodane: 24-11-2016 11:13

Tagi: myjnie samochodowe motyryzacja