na tej stronie

wymyślił proces produkcji gumy

na tej stronie
Wybrane daty historii opony 1839 ? Amerykanin Charles Goodyear wymyślił proces produkcji gumy, odkrył proces wulkanizacji kauczuku, który został opatentowany 15 lipca 1844 roku, 1846 ? Robert William Thomson opatentował oponę pneumatyczną dętkową, (wynalazł w 1845, opatentował we Francji w 1846, opatentował w USA 1847), 1888 ? Szkot J.
B.
Dunlop wynalazł niezależnie oponę pneumatyczną dętkową do roweru, 1891 ? Édouard Michelin wynalazł rozbieralną oponę pneumatyczną (z dętką), 1922 ? wynalezienie opon wysokociśnieniowych, 1924 ? opony niskociśnieniowe, 1946 ? firma Michelin stworzyła opony radialne1, 1947 ? Goodrich Corporation zaprezentował opony bezdętkowe, 2000 ? firma Michelin oficjalnie zaprezentowała system PAX, pozwalający na kontynuację jazdy z przebitą lub pozbawioną ciśnienia oponą, Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Wypłata ubezpieczenia samochodowego

Posiadanie ubezpieczenia samochodu jest bardzo ważne z uwagi na to, że właściciele samochodów czasami potrzebują pomocy podczas użytkowania samochodu.
Dzieje się tak na przykład wówczas, gdy wzięli udział w wypadku drogowym.
Jeżeli posiadają ubezpieczony samochód, to będą mogli skorzystać z fachowej pomocy już na miejscu wypadku.
Trzeba jednak pamiętać, że wypłata środków z tytuły ubezpieczenia będzie możliwa wówczas, gdy osoba ubezpieczona udowodni, że do wypadku nie doszło z jej winy.
W przeciwnym razie będzie musiała samodzielnie pokryć koszty naprawy samochodu. Natomiast w sytuacji, gdy ubezpieczyciel nie będzie miał żadnych wątpliwości, to zajmie się naprawą samochodu swojego klienta i dostarczy pod jego adres zamieszkania już naprawiony samochód.

Hydrauliczny układ hamulcowy

Hydrauliczny układ hamulcowy Podstawowy układ hamulcowy w samochodzie osobowym najczęściej działa na zasadzie prasy hydraulicznej. Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół.

Tłoki w hamulcach kół przednich mają większą powierzchnię niż tłoki w tylnych hamulcach.

Dzięki temu siła hamowania kół przednich jest większa niż tylnych. Największą zaletą hydraulicznego układu hamulcowego jest to, że siła hamowania jest rozkładana równo na koło prawe i lewe, czego nie zapewniały stosowane wcześniej układy cięgieł.

Hamulec hydrauliczny jest najczęściej wspomagany układem zasilanym podciśnieniem z układu dolotowego silnika (w silnikach benzynowych) bądź z pompy podciśnienia (w silnikach diesla).

W przypadku zatrzymania się silnika wspomaganie przestaje działać.
Przy niedziałającym wspomaganiu w samochodzie osobowym kierowca najczęściej nadal jest w stanie hamować hamulcem podstawowym.
Wymaga to większej siły, ale jest możliwe. W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe.

W razie awarii jednego z nich (np.

wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu. Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym, a drugi pozostałymi dwoma kołami. Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu
.

Widok do druku:

na tej stronie