Działalność studia badań cati

studio cati studio catiStudio badań cati zajmuje się przeprowadzaniem badań ankietowych wśród wybranej przez siebie grupy respondentów. Pracownicy studia badań cati przeprowadzają głównie badania telefoniczne, chociaż na zlecenie swoich klientów mogą przeprowadzać również inne rodzaje badań.
Dlatego w studiu badań cati zatrudnieni są socjologowie i telefoniści, a także komputerowcy i analitycy.
Posiadają oni pewną grupę respondentów, którzy zgadzają się na udzielanie wywiadów telefonicznych, a oprócz tego starają się znajdować dodatkowe osoby chętne do przeprowadzenia badania wśród osób posiadających określony profil pasujący do rodzaju przeprowadzanego badania. Zatrudnieni przez cati respondenci o nowych badaniach dowiadują się w sposób telefoniczny lub za sprawą poczty email.

Ankieter i jego zadania - Wikipedia

Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI.
Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np.
uczniów szkoły). Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np. zogniskowane wywiady grupowe.

Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów. Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping.

W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter

Ankiety

Ankiety od lat stanowią podstawę gromadzenia danych, nic dziwnego, ze to dalej najczęściej wykorzystywana metoda do zbierania ważnych danych.

Jednak kogo się ankietuje? Najczęściej ankietowanymi są konsumenci spełniający dany profil, lub będący w bazie klientów danej firmy.

Na pytania ankieterów odpowiadają też specjaliści danych dziedzin, menedżerowie w firmach oraz grupy przypadkowo i losowo wybranych osób. Wszystko zależy od celu badania, które wyznaczyła sobie firma przeprowadzająca te badania. Grupa odbiorców ankiety powinna być dobrze określona, ponieważ egzaminowanie źle dobranej grupy może poskutkować bardzo nie spójnymi danymi, a co za tym idzie doprowadzić do błędnych wniosków i złych wyników badania..

Widok do druku:

studio cati